شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 13 تیر 1402/ شماره 785
عناوین خبری امروز: افزایش رقابت پلی اتیلن ها علیرغم عرضه های بالا, عقب نشینی ناموفق دلار به 49 هزار تومان, رقابت های امروز، بازار را صعودی کرد

 

افزایش رقابت پلی اتیلن ها علیرغم عرضه های بالا
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. علی رغم افزایش عرضه ها از یک سو و کاهش پایه ها از سوی دیگر، معاملات پلی اتیلن ها با رقابتی بیشتر از چند هفته اخیر انجام شد. گروه سنگین تزریقی، سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک فیلم با رقابت های بالای معامله شدند. گروه سنگین تزریقی بین 16 تا 69 درصد، سنگین بادی هم بین 11 تا 20 درصد، سنگین فیلم 12 تا 32 درصد و سبک فیلم نیز امروز بین 11 تا 47 درصد رقابت شدند. گروه پت بطری و پت نساجی هم بیشتر از هفته قبل رقابت شدند. گروه پت بطری که هفته پیش بین 27 تا 47 درصد رقابت شده بود امروز با رقابتی بین 46 تا 54 درصد رقابت معامله شد.

عقب نشینی ناموفق دلار به 49 هزار تومان
دلار آزاد که روز گذشته در مجموع 200 تومان افزایش داشت و بازار را با 50 هزار و 250 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را با 50 هزار و 200 تومان آغاز کرد. در ادامه، دلار نزولی شد و به کانال 49 هزار تومان هم عقب نشینی کرد، مجددا افزایشی شد و به 50 هزار تومان صعود کرد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، 50 هزار و 230 تومان پیشنهاد می‌شد که تقریبا همان قیمت پایانی روز گذشته است. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به دوشنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 261 تومان قیمت خورد.

رقابت های امروز، بازار را صعودی کرد
قیمت های بازار، امروز به دلیل رقابت های بالای انجام شده در بورس کالا، صعودی شد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سنگین تزریقی و سبک فیلم بیشترین افزایش را داشتند و بین 500 تا 1200 تومان رُشد را ثبت کردند. قیمت گروه های پ پ ها و پی وی سی هم به دلیل رقابت های روز گذشته صعودی شد. کالاهای پ پ نساجی بین 500 تا 2000 تومان افزایش را ثبت کردند. کالاهای پ پ شیمیایی هم امروز بین 500 تومان کاهش تا 2000 تومان افزایش، نوسان قیمت داشتند. پی وی سی های S65 نیز امروز 1000 تا 1200 تومان بیشتر از روز قبل پیشنهاد شدند.

خوراک پتروشیمی ها 7 هزار تومان شد
بعد از کش و قوس های زیاد، بالاخره تعرفه گاز طبیعی ابلاغ شد و از 29 خرداد، نرخ خوراک پتروشیمی ها به 7 هزار تومان، افزایش پیدا کرد. بر اساس تعرفه های جدید، نرخ سوخت پتروشیمی ها از 2 به 4 هزار تومان و نرخ خوراک پتروشیمی ها از 5 به 7 هزار تومان افزایش داشته است. با تغییر نرخ خوراک، ابهام در تغییر نرخ دلار پایه محصولات پتروشیمی باز هم قوت می گیرد. اتفاقی که از ابتدای امسال، دوبار ناکام ماند و به 28.500 بازگشت.

امکان تغییر مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها وجود دارد
خاندوزی، وزیر اقتصاد در خصوص ناراضی بودن  پتروشیمی‌ها  از قیمت 7 هزار تومانی خوراک گاز پتروشیمی‌ها و برنامه دولت برای  این تغییر نرخ گفت: مسئولیت اطلاع رسانی و اخذ نظر صنعت پتروشیمی به عهده وزارت نفت بوده و طبق اظهار وزیر نفت در جلسه هیئت دولت، نشستی با حضور نمایندگان شرکت‌های پتروشیمی پیش از این مصوبه برگزار شد و اخذ نظر شرکت‌ها صورت گرفته بود.

تداوم معاملات برنت با 75 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 75 دلار به پایان رسانده بود، بازار امروز را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 75 دلار و 94 سنت رسید.

ورود شاخص بورس به کانال جدید
بعد از صعود 26 هزار 043 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم صعودی به پایان رساند و شاخص کل در پایان معاملات با رشد 19 هزار و 959 واحدی، به 2 میلیون و 203 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟